مجلس گرافی

بلاگ رسمی سامانه مجلس گرافی

مجلس گرافی

بلاگ رسمی سامانه مجلس گرافی

مجلس گرافی سامانه ای برای شفافیت عملکرد نمایندگان دوره ی نهم است. در این سامانه عملکرد هر نماینده در قالب نمودارهای گویا به تصویر کشیده شده و همچنین امکان مقایسه نمایندگان را برای کاربران فراهم می کند. این سامانه به همت آزمایشگاه شبکه اجتماعی دانشگاه تهران ایجاد شده است. سرپرست این آزمایشگاه دکتر مسعود اسدپور، استاد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران می باشند.
آدرس سامانه مجلس گرافی: Majles.SocialLab.ir
آدرس بات تلگرام: MajlesGraphyBot@

بایگانی
    آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، با هدف شفاف سازی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس‌گرافی را راه اندازی نموده است. این سامانه یک کار پژوهشی علمی در حوزه شبکه‌های اجتماعی است و هیچ گونه هدفی برای جانبداری از فرد و یا گروه سیاسی خاصی ندارد. وبلاگ حاضر برای اطلاع رسانی در مورد مجلس گرافی ایجاد شده است.
    آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران با هدف انجام فعالیت‌های پژوهشی در زمینه‌‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی کار خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده‌است. این آزمایشگاه تاکنون پژوهش‌های گسترده‌ای بر روی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان مانند خبرگزاری‌ها، وبلاگ‌ها، توییتر، فیس‌بوک، گوگل پلاس، اینستاگرام، تلگرام و ... انجام داده و یا در حال انجام است. این پژوهش‌ها به منظور شناخت هر چه بهتر رفتار کاربران فارسی زبان جهت کمک به بالا بردن سواد استفاده از این رسانه‌ها انجام شده‌است.
    لازم به ذکر است مجلس گرافی تاکنون توسط هیچ نهادی حمایت مالی نشده و تمام حقوق این سامانه متعلق به دانشگاه تهران و آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی میباشد. هر گونه استفاده از محتوای این سامانه با ذکر منبع به صورت "آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشگاه تهران" و ارجاع به سایت majles.sociallab.ir بلامانع است